Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Kommundel 1
Avtalsperiod: 2024-01-01 - 2027-12-31
Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så sker Avrop genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal Ramavtalen inom detta område är rangordnade. Detta innebär att du i första hand ska vända dig med ditt avrop till den leverantör som rangordnats med nummer 1.
-
1 Scandic Uplandia
Dragarbrunnsgatan 32Konferensrum: 9
753 20 Uppsala
Dokument Senast uppdaterad Ramavtal (.pdf) 2023-12-04 Scandic UplandiaEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare520Pris per deltagare, 21–40 deltagare520Pris per deltagare, 41–60 deltagare520Scandic UplandiaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare268Skolsittning heldag 21-40 deltagare268Skolsittning heldag 41-60 deltagare260Skolsittning halvdag 5-20 deltagare232Skolsittning halvdag 21-40 deltagare232Skolsittning halvdag 41-60 deltagare232Biosittning heldag 5-20 deltagare268Biosittning heldag 21-40 deltagare268Biosittning heldag 41-60 deltagare280Biosittning halvdag 5-20 deltagare232Biosittning halvdag 21-40 deltagare232Biosittning halvdag 41-60 deltagare252U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)1840Mobil hörslinga0Lunch, 1 rätt per person180Lunch, 2 rätter per person220Middag, 1 rätt per person236Middag, 2 rätter per person476Middag, 3 rätter per person536Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person84Kaffe/te och smörgås per person68Kaffe/te och bulle per person68Kaffe/te per person28Scandic Uplandia
Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaScandic Uplandia
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?NejUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejScandic Uplandia
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?Ja -
2 Hotell Botanika Uppsala
Skolgatan 45Konferensrum: 3
753 32 Uppsala
Dokument Senast uppdaterad Ramavtal (.pdf) 2023-12-04 Hotell Botanika UppsalaEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare520Pris per deltagare, 21–40 deltagare520Pris per deltagare, 41–60 deltagare520Hotell Botanika UppsalaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare180Skolsittning heldag 21-40 deltagare180Skolsittning heldag 41-60 deltagare180Skolsittning halvdag 5-20 deltagare120Skolsittning halvdag 21-40 deltagare120Skolsittning halvdag 41-60 deltagare120Biosittning heldag 5-20 deltagare180Biosittning heldag 21-40 deltagare180Biosittning heldag 41-60 deltagare180Biosittning halvdag 5-20 deltagare120Biosittning halvdag 21-40 deltagare120Biosittning halvdag 41-60 deltagare120U-bord heldag 5-20 deltagare180U-bord heldag 21-40 deltagare180U-bord heldag 41-60 deltagare180U-bord halvdag 5-20 deltagare120U-bord halvdag 21-40 deltagare120U-bord halvdag 41-60 deltagare120Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare180Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare180Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare180Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare120Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare120Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare120Öar heldag 5-20 deltagare180Öar heldag 21-40 deltagare180Öar heldag 41-60 deltagare180Öar halvdag 5-20 deltagare120Öar halvdag 21-40 deltagare120Öar halvdag 41-60 deltagare120Fiskben heldag 5-20 deltagare180Fiskben heldag 21-40 deltagare180Fiskben heldag 41-60 deltagare180Fiskben halvdag 5-20 deltagare120Fiskben halvdag 21-40 deltagare120Fiskben halvdag 41-60 deltagare120Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare1600Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare1600Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare1600Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare800Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare800Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare800Pris grupprum (styck)1600Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person140Lunch, 2 rätter per person264Middag, 1 rätt per person195Middag, 2 rätter per person316Middag, 3 rätter per person396Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person100Kaffe/te och smörgås per person76Kaffe/te och bulle per person76Kaffe/te per person31Hotell Botanika Uppsala
Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaHotell Botanika Uppsala
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaHotell Botanika Uppsala
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?NejUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nej -
3 Akademihotellet
Övre Slottsgatan 5Konferensrum: 4
753 10 Uppsala
Dokument Senast uppdaterad Ramavtal (.pdf) 2023-12-04 AkademihotelletEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare561Pris per deltagare, 21–40 deltagare561Pris per deltagare, 41–60 deltagare561AkademihotelletPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare255Skolsittning heldag 21-40 deltagare255Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20 deltagare200Skolsittning halvdag 21-40 deltagare200Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejBiosittning heldag 5-20 deltagare255Biosittning heldag 21-40 deltagare255Biosittning heldag 41-60 deltagare255Biosittning halvdag 5-20 deltagare200Biosittning halvdag 21-40 deltagare200Biosittning halvdag 41-60 deltagare200U-bord heldag 5-20 deltagare255U-bord heldag 21-40 deltagare255U-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagare200U-bord halvdag 21-40 deltagare200U-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagare255Styrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagare200Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagare255Öar heldag 21-40 deltagare255Öar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagare200Öar halvdag 21-40 deltagare200Öar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagare255Fiskben heldag 21-40 deltagare255Fiskben heldag 41-60 deltagare255Fiskben halvdag 5-20 deltagare200Fiskben halvdag 21-40 deltagare200Fiskben halvdag 41-60 deltagare200Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare5000Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare7000Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare3750Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare5250Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)3000Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person166Lunch, 2 rätter per person236Middag, 1 rätt per person285Middag, 2 rätter per person385Middag, 3 rätter per person485Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person70Kaffe/te och smörgås per person70Kaffe/te och bulle per person70Kaffe/te per person20Akademihotellet
Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaAkademihotellet
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?NejUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejAkademihotellet
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?NejUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Nej -
4 United Spaces Uppsala Rådhuset
Vaksalagatan 2Konferensrum: 11
753 20 Uppsala
Dokument Senast uppdaterad Ramavtal (.pdf) 2023-12-04 United Spaces Uppsala RådhusetEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare594Pris per deltagare, 21–40 deltagare594Pris per deltagare, 41–60 deltagare594United Spaces Uppsala RådhusetPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare265Skolsittning heldag 21-40 deltagare265Skolsittning heldag 41-60 deltagare265Skolsittning halvdag 5-20 deltagare225Skolsittning halvdag 21-40 deltagare225Skolsittning halvdag 41-60 deltagare225Biosittning heldag 5-20 deltagare265Biosittning heldag 21-40 deltagare265Biosittning heldag 41-60 deltagare265Biosittning halvdag 5-20 deltagare225Biosittning halvdag 21-40 deltagare225Biosittning halvdag 41-60 deltagare225U-bord heldag 5-20 deltagare265U-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagare225U-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagare265Styrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagare225Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagare265Öar heldag 21-40 deltagare265Öar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagare225Öar halvdag 21-40 deltagare225Öar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagare265Fiskben heldag 21-40 deltagare265Fiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagare225Fiskben halvdag 21-40 deltagare225Fiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)2100Mobil hörslinga12000Lunch, 1 rätt per person159Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per personErbjuds ejMiddag, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 3 rätter per personErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person96Kaffe/te och smörgås per person90Kaffe/te och bulle per person80Kaffe/te per person0United Spaces Uppsala Rådhuset
Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUnited Spaces Uppsala Rådhuset
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejUnited Spaces Uppsala Rådhuset
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?NejUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?Nej -
5 Radisson Blu Hotel Uppsala
Stationsgatan 4Konferensrum: 6
753 40 Uppsala
Dokument Senast uppdaterad Ramavtal (.pdf) 2023-12-04 Radisson Blu Hotel UppsalaEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare641Pris per deltagare, 21–40 deltagare641Pris per deltagare, 41–60 deltagare641Radisson Blu Hotel UppsalaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare305Skolsittning heldag 21-40 deltagare305Skolsittning heldag 41-60 deltagare305Skolsittning halvdag 5-20 deltagare305Skolsittning halvdag 21-40 deltagare305Skolsittning halvdag 41-60 deltagare305Biosittning heldag 5-20 deltagare305Biosittning heldag 21-40 deltagare305Biosittning heldag 41-60 deltagare305Biosittning halvdag 5-20 deltagare305Biosittning halvdag 21-40 deltagare305Biosittning halvdag 41-60 deltagare305U-bord heldag 5-20 deltagare305U-bord heldag 21-40 deltagare305U-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagare305U-bord halvdag 21-40 deltagare305U-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagare305Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare305Styrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagare305Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare305Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagare305Öar heldag 21-40 deltagare305Öar heldag 41-60 deltagare305Öar halvdag 5-20 deltagare305Öar halvdag 21-40 deltagare305Öar halvdag 41-60 deltagare305Fiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare9500Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare9500Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare7500Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare7500Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)3500Mobil hörslinga0Lunch, 1 rätt per person160Lunch, 2 rätter per person240Middag, 1 rätt per person250Middag, 2 rätter per person400Middag, 3 rätter per person550Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person88Kaffe/te och smörgås per person88Kaffe/te och bulle per person88Kaffe/te per person0Radisson Blu Hotel Uppsala
Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaRadisson Blu Hotel Uppsala
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaRadisson Blu Hotel Uppsala
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?Ja -
6 Clarion Collection Hotel Uppsala
Storgatan 30Konferensrum: 5
753 31 Uppsala
Dokument Senast uppdaterad Ramavtal (.pdf) 2023-12-04 Clarion Collection Hotel UppsalaEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).
Pris i SEKPris per deltagare, 5–20 deltagare631Pris per deltagare, 21–40 deltagare631Pris per deltagare, 41–60 deltagare631Clarion Collection Hotel UppsalaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 5-20 deltagare631Skolsittning heldag 21-40 deltagare631Skolsittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejSkolsittning halvdag 5-20 deltagare631Skolsittning halvdag 21-40 deltagare631Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejBiosittning heldag 5-20 deltagare631Biosittning heldag 21-40 deltagare631Biosittning heldag 41-60 deltagare631Biosittning halvdag 5-20 deltagare631Biosittning halvdag 21-40 deltagare631Biosittning halvdag 41-60 deltagare631U-bord heldag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord heldag 41-60 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejU-bord halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning heldag 41-60 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejStyrelsesittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar heldag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar heldag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar heldag 41-60 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejÖar halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 41-60 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 5-20 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare3577Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare8343Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare11920Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagareErbjuds ejPris grupprum (styck)2980Mobil hörslinga0Lunch, 1 rätt per person168Lunch, 2 rätter per personErbjuds ejMiddag, 1 rätt per person269Middag, 2 rätter per person269Middag, 3 rätter per personErbjuds ejKaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person82Kaffe/te och smörgås per person82Kaffe/te och bulle per person82Kaffe/te per person82Clarion Collection Hotel Uppsala
Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaClarion Collection Hotel Uppsala
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejClarion Collection Hotel Uppsala
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se