Rekrytering av IT-chefer och IT-specialister (förnyad konkurrensutsättning)
Avtalsperiod
2020-11-23 - 2024-11-22Förlängningsoption
2024-11-22Avropsform
- Förnyad konkurrensutsättning
Ramavtalsnummer
23.3-10944-2018Kundstöd
Ramavtalet omfattar rekrytering av fyra olika typer av personalkategorier vilka beskrivs nedan.
- Delområde rekrytering av kontorspersonal (rangordning)
Delområde rekrytering av kontorspersonal, volymrekrytering (förnyad konkurrensutsättning) - Delområde rekrytering av chefer
- Delområde rekrytering av spetskompetens
- Delområde rekrytering av IT-chefer och IT-specialister
Med IT-specialist avses en person som besitter en särskild spetskompetens inom IT. För att det ska anses vara en IT-specialist ska det endast finnas ett fåtal personer med denna spetskompetens på marknaden. Exempel på IT-specialister kan vara programmerare och IT-arkitekter.
IT-chef definieras på samma sätt som övriga chefer.
Här väljer du geografiskt område. Ska väljas utifrån placeringsort för den rekryterade
Förnyad konkurrensutsättning innebär att du ska skicka din avropsförfrågan till alla leverantörer inom aktuellt område.
Skicka avropsförfrågan till samtliga leverantörer-
Academic Work Sweden AB
Avtal: 23.3-10944-2018:013
-
Experis AB
Avtal: 23.3-10944-2018:002
-
Novare Public HR AB
Avtal: 23.3-10944-2018:011
-
Randstad AB
Avtal: 23.3-10944-2018:004
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..