Till innehåll på sidan

Prenumerera via RSS

Kommundel 1

Avtalsperiod

2024-01-01 - 2027-12-31

Avropsform

  • Rangordnat ramavtal
  • Särskild fördelningsnyckel

Biträdande ramavtalsansvarig

Sandra Lukins

08-7000686


Detta delområde omfattar dagkonferens 5-60 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika. 

Angivna priser är exklusive moms.

  • Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så får Avrop ske genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet. OBS! Det är inget krav att avropa genom särskild fördelningsnyckel vid förändringar men en möjlighet för att unna erhålla lägsta pris efter konferensbehovet.


Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.

För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.

Här väljer du avropsform


Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.

Frågor & svar
  • 1 Scenen Konferens

    Avtal: 23.3-1647-2023-224


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Scenen Konferens

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 5–20 deltagare
    695
    Pris per deltagare, 21–40 deltagare
    595
    Pris per deltagare, 41–60 deltagare
    575
    Scenen Konferens

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    325
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    250
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    200
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    175
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    325
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    250
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    225
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    200
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    175
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    150
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    2000
    Mobil hörslinga
    Erbjuds ej
    Lunch, 1 rätt per person
    160
    Lunch, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt per person
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter per person
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    100
    Kaffe/te och smörgås per person
    79
    Kaffe/te och bulle per person
    79
    Kaffe/te per person
    39
    Scenen Konferens

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Scenen Konferens

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Scenen Konferens

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Nej
  • 2 United Spaces Solna Strand

    Avtal: 23.3-1647-2023-225


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    United Spaces Solna Strand

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 5–20 deltagare
    639
    Pris per deltagare, 21–40 deltagare
    639
    Pris per deltagare, 41–60 deltagare
    639
    United Spaces Solna Strand

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    399
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    399
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    299
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    299
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    399
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    399
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    399
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    299
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    299
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    299
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    399
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    399
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    299
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    299
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    399
    Öar heldag 21-40 deltagare
    399
    Öar heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    299
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    299
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    399
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    399
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    299
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    299
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    900
    Mobil hörslinga
    12000
    Lunch, 1 rätt per person
    150
    Lunch, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt per person
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter per person
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    120
    Kaffe/te och smörgås per person
    85
    Kaffe/te och bulle per person
    70
    Kaffe/te per person
    0
    United Spaces Solna Strand

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    United Spaces Solna Strand

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Nej
    United Spaces Solna Strand

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Nej
  • 3 Hufvudsta Gård Boutique House

    Avtal: 23.3-1647-2023-226

    Hufvudsta Gård, Slottet
    171 73 Solna

    Konferensrum: 12

    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04
    Hufvudsta Gård Boutique House

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 5–20 deltagare
    760
    Pris per deltagare, 21–40 deltagare
    610
    Pris per deltagare, 41–60 deltagare
    610
    Hufvudsta Gård Boutique House

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    350
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    200
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    260
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    150
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    350
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    200
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    200
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    260
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    150
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    150
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    450
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    350
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    340
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    260
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    450
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    350
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    340
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    260
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    450
    Öar heldag 21-40 deltagare
    350
    Öar heldag 41-60 deltagare
    350
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    340
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    260
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    260
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Pris grupprum (styck)
    2500
    Mobil hörslinga
    7000
    Lunch, 1 rätt per person
    220
    Lunch, 2 rätter per person
    350
    Middag, 1 rätt per person
    270
    Middag, 2 rätter per person
    400
    Middag, 3 rätter per person
    500
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    115
    Kaffe/te och smörgås per person
    95
    Kaffe/te och bulle per person
    95
    Kaffe/te per person
    45
    Hufvudsta Gård Boutique House

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Hufvudsta Gård Boutique House

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja
    Hufvudsta Gård Boutique House

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Nej
  • 4 Origo

    Avtal: 23.3-1647-2023-227


    Dokument
    Senast uppdaterad
    Senast uppdaterad: 2023-12-04 2023-12-04

    Ett konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 5–20 deltagare och 21–40 deltagare samt biosittning 41–60 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddagsfika).

    Pris i SEK
    Pris per deltagare, 5–20 deltagare
    970
    Pris per deltagare, 21–40 deltagare
    970
    Pris per deltagare, 41–60 deltagare
    970

    Priserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel). 

    I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt. 

    Pris i SEK
    Skolsittning heldag 5-20 deltagare
    870
    Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    705
    Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Skolsittning halvdag 5-20 deltagare
    625
    Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    455
    Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Biosittning heldag 5-20 deltagare
    475
    Biosittning heldag 21-40 deltagare
    675
    Biosittning heldag 41-60 deltagare
    425
    Biosittning halvdag 5-20 deltagare
    315
    Biosittning halvdag 21-40 deltagare
    395
    Biosittning halvdag 41-60 deltagare
    275
    U-bord heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    U-bord halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Styrelsesittning halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Öar halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben heldag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 5-20 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 21-40 deltagare
    Erbjuds ej
    Fiskben halvdag 41-60 deltagare
    Erbjuds ej
    Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare
    7500
    Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare
    20000
    Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare
    20000
    Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare
    4000
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare
    11000
    Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare
    11000
    Pris grupprum (styck)
    1250
    Mobil hörslinga
    1500
    Lunch, 1 rätt per person
    265
    Lunch, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 1 rätt per person
    Erbjuds ej
    Middag, 2 rätter per person
    Erbjuds ej
    Middag, 3 rätter per person
    Erbjuds ej
    Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person
    145
    Kaffe/te och smörgås per person
    98
    Kaffe/te och bulle per person
    85
    Kaffe/te per person
    30

    Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende matsvinn?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?
    Nej

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kravet avseende hjärtstartare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?
    Ja

    Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.

    Ja/Nej
    Uppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)? 
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?
    Ja
    Uppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?
    Nej
    Uppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?
    Nej
Namn
Senast uppdaterad
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-04-11 2024-04-11
Senast uppdaterad: 2024-09-20 2024-09-20
Senast uppdaterad: 2023-12-27 2023-12-27
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03
Senast uppdaterad: 2023-12-13 2023-12-13
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2023-12-21 2023-12-21
Senast uppdaterad: 2024-08-30 2024-08-30
Senast uppdaterad: 2023-12-20 2023-12-20
Senast uppdaterad: 2024-05-03 2024-05-03

Myndigheter under regeringen

Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.

Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se


Organisationer som deltar via bekräftelse

Namn
Akademiska Hus Aktiebolag
Aviseq critical communication AB
Kungliga Operan Aktiebolag
Nordregio
Norrlandsfonden
Riksdagens ombudsmän
Riksdagsförvaltningen
Riksrevisionen
Riksteatern
RISE Research Institutes of Sweden AB
SMA Maintenance
Specialfastigheter Sverige Aktiebolag
Stiftelsen för Miljöstrategisk Forskning
Stiftelsen för strategisk forskning
Stiftelsen Högskolan i Jönköping
Stiftelsen Röda korshemmet
Stiftelsen Skansen
Stiftelsen Svensk Industridesign, SVID
Svenska Filminstitutet
Sveriges Riksbank
Inga nyheter

Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin

Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.

1

Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.

2

Effektivare offentliga inköp.

3

En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.

4

En rättssäker offentlig upphandling.

5

En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.

6

En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.

7

Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..

Nationella upphandlingsstrategin
Senast ändrad: 2024-09-20