Nyheter
Förlängning av ramavtal inom område Identifiering och behörighetStatens inköpscentral vid Kammarkollegiet har beslutat att förlänga ramavtalen inom Identifiering och behörighet, till och med 2028-03-22. En uppdatering av avtalsperioden kommer att....
4 oktober 2023Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Identifiering och behörighet - förnyad konkurrensutsättning
Avtalsperiod: 2021-03-23 - 2028-03-22 Förlängningsoption max t.o.m. 2028-03-22
Detta ramavtalsområde omfattar produkter och tjänster för identifiering och behörighet. Detta omfattar kort för fysisk och elektronisk identifiering och behörighetskontroll, samt andra typer av bärare för identiteter. Samtliga typer av kort ingår såsom tjänstekort, SIS-kort, SITS-kort eller andra typer av identitetskort för anställda i offentlig sektor samt ID06-kort. Nytt för detta ramavtal är att e-legitimationer inkluderas.
Korten kan användas för att logga in i datasystem och datornät; för elektronisk identifiering och underskrift och/eller för inpassering i en lokal. Smartkortets elektroniska del kan till exempel vara ett chip, beröringsfri teknik, myfare och/eller en magnetremsa. Vidare finns möjlighet till installation av certifikat och konfigurering av PIN-kod. Ramavtalet omfattar även tillbehör såsom beställningsstationer, fotoprodukter, korthållare och liknande.
Det går att köpa Funktion som tjänst samt Produkt som tjänst. Det finns även möjlighet att avropa olika typer av konsulttjänster kopplade till dessa produkter.
Läs gärna mer om digitala identiteter med mera hos DIGG
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
AB Svenska Pass
Kontakt vid frågor: Christel Blomberg 073-8026312 Avtalsnummer: 23.3-2965-20:001 -
Angeno Business Solutions AB
Kontakt vid frågor: Håkan Gebing 070-7526950 Avtalsnummer: 23.3-2965-20:002 -
AREFF Systems AB
Kontakt vid frågor: Bernt Karlsson 0733-526101 Avtalsnummer: 23.3-2965-20:003 -
IDEMIA Sweden AB
Kontakt vid frågor: Birgitta Hansson 070-6317599 Avtalsnummer: 23.3-2965-20:005 -
Seriline Aktiebolag
Kontakt vid frågor: Freddie Parrman 010-1507501 Avtalsnummer: 23.3-2965-20:006 -
Technology Nexus Secured Business Solutions AB
Kontakt vid frågor: Per Majak 076-760 22 92 Avtalsnummer: 23.3-2965-20:007 -
Telia Cygate AB
Kontakt vid frågor: Erling Linde 076-762 64 46 Avtalsnummer: 23.3-2965-20:004
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Ansökningsinbjudan (.pdf)
2021-10-19 Anbudsinbjudan (.pdf)
2021-10-19 Frågor och svar - Upphandlingsdokument (.pdf)
2021-10-19 -
Avtalsdokument
Ramavtalets huvuddokument (.pdf)
2021-10-19 Allmänna villkor (.pdf)
2021-10-19 Kravkatalog (.pdf)
2021-10-19 Åberopade företag/Särskilda UL - sammanställning (.pdf)
2023-01-31 -
Avropsstöd
Vägledning Identifiering och behörighet (.pdf)
2023-11-20 Redovisning av hållbarhetskrav (.pdf)
2021-10-19 Redovisning av informationssäkerhetskrav (.pdf)
2021-10-19 Utkast till Datadelningsavtal (.docx)
2021-03-19 Utkast till Personuppgiftsbiträdesavtal (.docx)
2021-10-21 Utkast till Säkerhetsskyddsavtal (Nivå 1) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till Säkerhetsskyddsavtal (Nivå 2) (.pdf)
2022-06-21 Utkast till Säkerhetsskyddsavtal (Nivå 3) (.pdf)
2022-06-21 Mall för avropsförfrågan (.docx)
2021-10-19 Mall för kontrakt (.docx)
2021-10-19