Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Små konferenser 61-150 deltagare
Avtalsperiod: 2024-01-01 - 2027-12-31
Detta delområde omfattar dagkonferens 61-150 personer och bokas direkt med anläggningen. I dagkonferenspaket ingår möteslokal, fm-fika, lunch och em-fika.
Angivna priser är exklusive moms.
- Avrop av konferenspaket sker genom rangordning. Om paketen för dagkonferens och helpension inte svarar mot efterfrågat behov så sker Avrop genom en särskild fördelningsnyckel. Detta avser förändringar som överstiger tio (10) procent av det aktuella Kontraktets värde. Uträkningsmall används för att enkelt kunna filtrera fram vilken Ramavtalsleverantör som ska tilldelas kontraktet.
Om två eller flera Ramavtalsleverantörer efter Avrop genom en särskild fördelningsnyckel har samma pris ska uppdraget tilldelas den Ramavtalsleverantör som är den först rangordnade Ramavtalsleverantören inom respektive delområde.
För mer info om vilken avropsordning som är aktuell, hur avrop genomförs och några praktiska exempel se snabbguide här.
Här väljer du avropsform
Rangordnat ramavtal Ramavtalen inom detta område är rangordnade. Detta innebär att du i första hand ska vända dig med ditt avrop till den leverantör som rangordnats med nummer 1.
-
1 Vilsta Sporthotell
Vasavägen 80Konferensrum: 5
633 58 Eskilstuna
Dokument Senast uppdaterad Ramavtal (.pdf) 2023-12-04 Vilsta SporthotellEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 61–80 deltagare och biosittning 81–150 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddags-fika).
Pris i SEKPris per deltagare, 61–80 deltagare375Pris per deltagare, 81–150 deltagare375Vilsta SporthotellPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 61-80 deltagare49Skolsittning heldag 81-150 deltagare49Skolsittning halvdag 61-80 deltagare49Skolsittning halvdag 81-150 deltagare49Biosittning heldag 61-80 deltagare49Biosittning heldag 81-150 deltagare49Biosittning halvdag 61-80 deltagare49Biosittning halvdag 81-150 deltagare49Öar heldag 61-80 deltagare49Öar heldag 81-150 deltagare49Öar halvdag 61-80 deltagare49Öar halvdag 81-150 deltagareErbjuds ejFiskben heldag 61-80 deltagare49Fiskben heldag 81-150 deltagareErbjuds ejFiskben halvdag 61-80 deltagare49Fiskben halvdag 81-150 deltagareErbjuds ejExtra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare1788Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare1788Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare1788Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare1788Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare1788Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare1788Pris grupprum (styck)1540Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person156Lunch, 2 rätter per person256Middag, 1 rätt per person195Middag, 2 rätter per person295Middag, 3 rätter per person395Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person95Kaffe/te och smörgås per person75Kaffe/te och bulle per person75Kaffe/te per person35Vilsta Sporthotell
Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?NejUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaVilsta Sporthotell
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?NejUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?NejUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?NejUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaVilsta Sporthotell
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?NejUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?NejUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?NejUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?NejUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?NejUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?Ja -
2 Elite Stadshotellet Eskilstuna
Hamngatan 11Konferensrum: 11
632 20 Eskilstuna
Dokument Senast uppdaterad Ramavtal (.pdf) 2023-12-04 Elite Stadshotellet EskilstunaEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 61–80 deltagare och biosittning 81–150 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddags-fika).
Pris i SEKPris per deltagare, 61–80 deltagare465Pris per deltagare, 81–150 deltagare465Elite Stadshotellet EskilstunaPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 61-80 deltagare250Skolsittning heldag 81-150 deltagare250Skolsittning halvdag 61-80 deltagare150Skolsittning halvdag 81-150 deltagare150Biosittning heldag 61-80 deltagare250Biosittning heldag 81-150 deltagare250Biosittning halvdag 61-80 deltagare150Biosittning halvdag 81-150 deltagare150Öar heldag 61-80 deltagare300Öar heldag 81-150 deltagare300Öar halvdag 61-80 deltagare200Öar halvdag 81-150 deltagare200Fiskben heldag 61-80 deltagare300Fiskben heldag 81-150 deltagare300Fiskben halvdag 61-80 deltagare200Fiskben halvdag 81-150 deltagare200Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare6400Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare11200Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare11200Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare3900Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare6900Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare6900Pris grupprum (styck)1600Mobil hörslingaErbjuds ejLunch, 1 rätt per person140Lunch, 2 rätter per person180Middag, 1 rätt per person295Middag, 2 rätter per person375Middag, 3 rätter per person485Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person95Kaffe/te och smörgås per person85Kaffe/te och bulle per person85Kaffe/te per person35Elite Stadshotellet Eskilstuna
Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?NejUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?JaUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?JaUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaElite Stadshotellet Eskilstuna
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?NejUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?JaElite Stadshotellet Eskilstuna
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?JaUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Ja -
3 Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell
MunktellstorgetKonferensrum: 5
633 43 Eskilstuna
Dokument Senast uppdaterad Ramavtal (.pdf) 2023-12-04 Clarion Collection Hotel Bolinder MunktellEtt konferenspaket för Dagkonferens ska minst innehålla: möteslokal (inom respektive deltagarspann, skolsittning 61–80 deltagare och biosittning 81–150 deltagare), förtäring (förmiddagsfika, lunch (en rätt alternativt buffé inklusive måltidsdryck och kaffe/te) och eftermiddags-fika).
Pris i SEKPris per deltagare, 61–80 deltagare495Pris per deltagare, 81–150 deltagare495Clarion Collection Hotel Bolinder MunktellPriserna används vid avrop genom särskild fördelningsnyckel samt för tillkommande eller avgående deltagare och Tjänster (avser både förändringar i avrop genom rangordning (konferenspaket) och avrop genom särskild fördelningsnyckel).
I de fall där tjänsten är prissatt till 0 kr ingår tjänsten kostnadsfritt.
Pris i SEKSkolsittning heldag 61-80 deltagare495Skolsittning heldag 81-150 deltagare495Skolsittning halvdag 61-80 deltagare495Skolsittning halvdag 81-150 deltagare495Biosittning heldag 61-80 deltagare495Biosittning heldag 81-150 deltagare495Biosittning halvdag 61-80 deltagare495Biosittning halvdag 81-150 deltagare495Öar heldag 61-80 deltagare495Öar heldag 81-150 deltagare495Öar halvdag 61-80 deltagare495Öar halvdag 81-150 deltagare495Fiskben heldag 61-80 deltagare495Fiskben heldag 81-150 deltagare495Fiskben halvdag 61-80 deltagare495Fiskben halvdag 81-150 deltagare495Extra lokal - Skolsittning Heldag 11-20 deltagare1000Extra lokal - Skolsittning heldag 21-40 deltagare1000Extra lokal - Skolsittning heldag 41-60 deltagare1000Extra lokal - Skolsittning Halvdag 11-20 deltagare1200Extra lokal - Skolsittning halvdag 21-40 deltagare1200Extra lokal - Skolsittning halvdag 41-60 deltagare1200Pris grupprum (styck)1000Mobil hörslinga500Lunch, 1 rätt per person165Lunch, 2 rätter per person225Middag, 1 rätt per person195Middag, 2 rätter per person295Middag, 3 rätter per person395Kaffe/te, smörgås och juice/smoothie per person99Kaffe/te och smörgås per person85Kaffe/te och bulle per person85Kaffe/te per person43Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell
Ramavtalsleverantören bör i sin verksamhet bidra till att Sverige når de miljömål som Riksdagen fastställt, läs mer på Sveriges miljömål.
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Miljö bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende samtliga måltider - Ekologiska alternativ (minst 20 %)?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe, te och kakao?JaUppfylls kriteriet avseende matsvinn?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för deltagare?JaUppfylls kriteriet avseende källsortering för verksamheten?JaUppfylls kriteriet avseende uppföljning energianvändning?JaUppfylls kriteriet avseende ljuskällor (minst 75% LED)?NejUppfylls kriteriet avseende vattenblandare för tvättställ (flöde på högst 6 liter/min)?NejUppfylls kriteriet avseende engångsartiklar?JaUppfylls kriteriet avseende endast flergångsglas/flergångsmuggar?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för städning (100 % miljömärkta)?JaUppfylls kriteriet avseende kemiska produkter för diskning (100 % miljömärkta)?JaClarion Collection Hotel Bolinder Munktell
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Kvalitet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kravet avseende hjärtstartare?JaUppfylls kriteriet avseende bredbandsuppkoppling (i minst en möteslokal)?JaUppfylls kriteriet avseende dagsljus i alla möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende höj-/sänkbart alternativt ståbord i möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende kaffe och te hela dagen utan kostnad?NejUppfylls kriteriet avseende konferenstelefon/högtalartelefon (får debiteras)?JaUppfylls kriteriet avseende låsbara grupprum?JaUppfylls kriteriet avseende minst tre (3) möteslokaler?JaUppfylls kriteriet avseende PPM-mätare?NejUppfylls kriteriet avseende två alternativa huvudrätter till lunch (fågel/kött och fisk)?NejClarion Collection Hotel Bolinder Munktell
Ramavtalsleverantören har i sitt anbud, genom att svara JA eller NEJ på ställda tilldelningskriterier avseende Tillgänglighet bekräftat om de tilldelningskriterier som ställs i upphandlingsdokumentet är uppfyllda eller inte.
Ja/NejUppfylls kriteriet avseende reserverad parkeringsplats för person med funktionsnedsättning (inom 25 meter från entré)?NejUppfylls kriteriet avseende av- och påstigningsplats (inom 25 meter från entré)?JaUppfylls kriteriet avseende framkomlig gångväg från parkering till huviúdentré (för person som använder rullstol/rullator)?JaUppfylls kriteriet avseende lämplig ramp eller hiss vid eventuell trappa framför entréer som behöver passeras (för person som använder rullstol)?JaUppfylls kriteriet avseende dörrars passagemått (minst 80 cm)?JaUppfylls kriteriet avseende trösklar? (inga eller anpassade trösklar)JaUppfylls kriteriet avseende automatisk dörröppnare (huvudentré)?JaUppfylls kriteriet avseende att person som använder rullstol har fri passage mellan aktuella lokaler och utrymmen?JaUppfylls kriteriet avseende toalett för personer som använder hjälpmedel?JaUppfylls kriteriet avseende sittplats nära receptionen respektive huvudentrén?JaUppfylls kriteriet avseende käpphållare vid receptionen?JaUppfylls kriteriet avseende kontrastmarkeringar på eventuella trappor och nivåskillnader?JaUppfylls kriteriet avseende ledstänger/räcken vid alla trappor/ramper som behöver passeras under konferensen?JaUppfylls kriteriet avseende utrymningslarm?NejUppfylls kriteriet avseende fri passage till matsal/restaurang för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende nåbara rätter på bufféer för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende anpassningar luftburen allergi? (begäran ska ske senast fem dagar innan konferensen inleds)JaUppfylls kriteriet avseende personhiss för person som använder rullstol?JaUppfylls kriteriet avseende fast eller mobil hörslinga (i reception och möteslokal)?Ja
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se