Till innehåll på sidan

Delområde 1, Verksamhetens IT-behov - Förnyad konkurrensutsättning

Avtalsperiod: 2021-05-10 - 2025-05-09

Delområde Verksamhetens IT-behov omfattar resurskonsulttjänster inom Verksamhetsutveckling, Krav, Användbarhet och Tillgänglighet.

Ramavtalet innehåller en s.k. kombinerad avropsordning, som innebär att avrop av de specificerade rollerna Kravhanterare/Kravanalytiker och Användbarhetsdesigner/UX-designer i upp till maximalt 500 timmar kan ske enligt en särskild fördelningsnyckel(dynamisk rangordning). I annat fall, ska avrop genomföras genom förnyad konkurrensutsättning riktad till samtliga ramavtalsleverantörer.
Avropsblanketter för både dynamisk rangordning och förnyad konkurrensutsättning finns här på sidan under Gemensamma dokument.

För mer information om ramavtalsområdet, se bl.a. Vägledningen.

OBS! För avrop enligt särskild fördelningsnyckel behöver avropsblanketten användas innan avropsförfrågan skickas till vinnande leverantör.

 
OBS! Bestämmelserna i lagen om uthyrning av arbetstagare från den 1 oktober 2002 kan få betydelse vid tillämpning av ramavtalet. Bestämmelserna påverkar de fall där en inhyrd konsult ska arbeta under myndighetens kontroll och ledning under en period längre än 24 månader. Mer information om innehållet finns på Arbetsgivarverkets webbplats

 

Ny rutin för hantering av underleverantörer

Rutinen för ramavtalsleverantörernas hantering av underleverantörer har förändrats jämfört med tidigare ramavtal IT-konsulttjänster Resurskonsulter. Underleverantörer kommer inte längre att löpande godkännas och publiceras på avropa.se. Underleverantörer som ramavtalsleverantörerna använt eller använder i avropade kontrakt kommer Kammarkollegiet istället att kontrollera i samband med uppföljning och revisioner.

Här väljer du avropsform

Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.

Senast ändrad: 2024-02-05