Kontorsmateriel
Avtalsperiod
2023-10-02 - 2027-10-01Avropsform
- Rangordnat ramavtal
Ramavtalsnummer
23.3-7205-2022Kundstöd
Detta ramavtal omfattar kontorsmateriel som används inom den dagliga verksamheten. Sortimentet är fördelat på 10 olika varugrupper samt tillhörande tjänster för skåpservice, avisering och inbärning.
Exempel på produkter som ingår i det avtalade sortimentet:
- Skrivbordsartiklar, block och pennor
- Arkivering, förvaring och sortering
- Almanackor, planering och konferensmaterial
- Post, emballage och kuvert
- Kontorsmaskiner, batterier, elartiklar
- Datortillbehör och ergonomiska produkter
Ramavtalet omfattar inte kontorspapper, hygien- och städprodukter, möbler och inredning eller IT-tillbehör.
Vid avrop används den fastställda rangordningen.
Rangordnat ramavtal innebär att du i första hand ska skicka din avropsförfrågan till den leverantör som rangordnats nummer 1.
-
1 Lyreco Sverige AB
Avtal: 23.3-7205-2022-001
-
2 AllOffice Nordic AB
Avtal: 23.3-7205-2022-002
Myndigheter under regeringen
Avropsberättigade statliga myndigheter under regeringen ska avropa från de statliga ramavtalen. Förordning (1998:796) om statlig inköpssamordning gäller för myndigheter under regeringen. Dessa myndigheter deltar med automatik och har rätt att avropa på samtliga statliga ramavtal i enlighet med regleringen i förordningen. För information om regleringen och myndigheterna, se regeringens webbplats.
Register över statliga myndigheter under regeringen finns på SCB:s myndighetsregister: https://myndighetsregistret.scb.se
Organisationer som deltar via bekräftelse
Andra upphandlande myndigheter, dvs. myndigheter under riksdagen och offentligt styrda organ, kan avropa om de lämnat bekräftelse till Kammarkollegiet. Kommuner och regioner kan också lämna bekräftelse, men endast gällande de statliga IT- och telekom ramavtalen, se listan nedan. Några av ovan nämnda organisationer har valt att avropa genom en annan organisation, för att se vilka dessa är hänvisar vi till dokumentet nedan.
Uppfyllda mål inom nationella upphandlingsstrategin
Nationella upphandlingsstrategin innehåller sju inriktningsmål. Dessa kan upphandlande myndigheter och enheter arbeta utifrån för att utveckla sitt strategiska arbete med offentliga inköp.
1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
2
Effektivare offentliga inköp.
3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
4
En rättssäker offentlig upphandling.
5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..