Nyheter
Förlängning av ramavtalen för KlienterStatens inköpscentral har beslutat att förlänga ramavtalen för Klienter till och med 2025-06-30.
6 februari 2024Nationella upphandlingsstrategin
-
Mål 1
Offentlig upphandling som strategiskt verktyg för en god affär.
-
Mål 2
Effektivare offentliga inköp.
-
Mål 3
En mångfald av leverantörer och en väl fungerande konkurrens.
-
Mål 4
En rättssäker offentlig upphandling.
-
Mål 5
En offentlig upphandling som främjar innovationer och alternativa lösningar.
-
Mål 6
En miljömässigt ansvarsfull offentlig upphandling.
-
Mål 7
Offentlig upphandling som bidrar till ett mer socialt hållbart samhälle..
Klienter
Avtalsperiod: 2021-07-01 - 2025-06-30 Förlängningsoption max t.o.m. 2025-06-30
Detta ramavtal omfattar hårdvara i form av olika typer av klienter, stationära datorer och bärbara datorer samt tillbehör. Det ingår även tillbehör och tjänster som har nära anknytning till hårdvaran. Mobiltelefoner och surfplattor kan inte avropas här utan avropas från ramavtalet Klient- och mobiltelefonlösningar.
Så kallade skoldatorer med därtill kopplade programvaror och tjänster för skola kan också avropas samt hårdvara inom området för sjukhusmiljö. Hårdvara kan i samtliga fall avropas med eget ägande för avropsberättigad och/eller köpas som tjänst det vill säga utan eget ägande.
I upphandlingsdokument finns mera information att läsa om upphandlingsföremålet och specifikt om kravställning på leverantörerna i kapitel 5.
OBS! för avrop enligt särskild fördelningsnyckel (i ramavtalet benämnd dynamisk rangordning) behöver avropsmallen användas innan avropsförfrågan skickas till vinnande leverantör.
Här väljer du avropsform
Förnyad konkurrensutsättning Avropsrutinen för detta ramavtal är en förnyad konkurrensutsättning. Detta innebär att du ska fråga alla leverantörer inom aktuellt område.
-
Advania Sverige AB Avtalsperiod: 2017-06-01 - 2021-06-30
Kontakt vid frågor: Björn Olofsson 0736-257971 Avtalsnummer: 96-51-2015:006 -
Atea Sverige AB Avtalsperiod: 2017-06-01 - 2021-06-30
Kontakt vid frågor: Mikael Dagerfall 08-4708027 Avtalsnummer: 96-51-2015:001 -
B2B IT-Partner AB Avtalsperiod: 2017-06-01 - 2021-06-30
Kontakt vid frågor: Anders Granath 08-6353103 Avtalsnummer: 96-51-2015:002 -
Dustin Sverige AB Avtalsperiod: 2017-06-01 - 2021-06-30
Kontakt vid frågor: Annika Jönsson 076-8554080 Avtalsnummer: 96-51-2015:003 -
Foxway Education AB Avtalsperiod: 2017-06-01 - 2021-06-30
Kontakt vid frågor: Johan Nilsson 07600-13318 Avtalsnummer: 96-51-2015:005 -
Iver Workplace AB Avtalsperiod: 2017-06-01 - 2021-06-30
Kontakt vid frågor: Magnus Bringefors 073-5180226 Avtalsnummer: 96-51-2015:004
-
Namn Senast uppdaterad
-
Upphandling
Inbjudan (.pdf)
2017-05-15 Förfrågningsunderlag (.pdf)
2017-05-15 Frågor och svar (.pdf)
2017-05-15 -
Avtalsdokument
Allmänna villkor (.pdf)
2017-05-15 Avtal 03 (.pdf)
2017-05-15 -
Avropsstöd
Vägledning (.pdf)
2021-03-23 Avropsmall (.doc)
2017-06-14 Kontraktsmall (.doc)
2017-09-14 -
Avropsexempel
Enkelt avropsexempel (.pdf)
2018-09-05